onsdag den 30. juli 2014

Faze artikel, KFUM og KFUK, maj 2014

Jeg er speciel
…og helt almindelig.


Da jeg var barn, troede jeg, at alle mennesker var ”verdens bedste” til et eller andet. Det handlede bare om at finde ud af, hvad man var bedst til. Jeg må indrømme, at jeg ikke har fundet af, hvad jeg er den bedste til endnu, og nu er jeg blevet voksen. Mens jeg voksede op oplevede jeg også, at jo ældre jeg blev, des flere døre blev lukket for mig. Jeg kunne fx ikke blive verdensmester i gymnastik eller fægtning. Jeg var blevet for gammel!! Det er nu ikke fordi, jeg nogensinde har gået til de sportsgrene, men alligevel. Det var en underlig fornemmelse at blive klar over, at verden ikke lå åben foran mig, for der var faktisk veje, der blev lukket for mig – hvis jeg gerne ville være verdens bedste om ikke andet. Det gav mig en følelse af, at jeg måske ikke var speciel alligevel, men bare helt almindelig.

Jeg er bare helt almindelig, men jeg er også speciel.

Jeg tror ikke, at livet handler om at være den bedste i hele verden til et eller andet, men det handler om gøre sit bedste. Der er stor forskel. I Bibelen står der, at vi har fået forskellige ”nådegaver”. Ordet kommer fra det græske ”karsima”. Vi taler ofte om, at man kan have karisma, og der betyder det udstråling. Men i Bibelen betyder det noget andet, nemlig at vi har fået en gave af Gud helt gratis. Vi har fået karisma af Gud, fordi han elsker os. Man kan sammenligne det med en slags velsignelse eller et smil som Gud hele tiden sender din vej.

Gud vil fortælle dig, at du har fået en helt speciel plads i verden kun til dig, og at han gerne vil bruge dig der. Du er en slags medarbejder for Gud, og skal hjælpe ham med at sprede sin kærlighed ud i hele verden. Det kan vi gøre ved at smile til hinanden, hjælpe hinanden eller tilgive hinanden. Der er mange måder, man kan gøre sit bedste på.

Så det er helt ok at være helt almindelig, for i Guds øjne er du speciel. Husk at Gud valgte dig til dit liv.



Så måske er du den bedste i hele verden – du er i al fald den bedste til at være dig.




https://www.kfum-kfuk.dk/maalgrupper/ung/magasinet-faze/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

2. søndag efter påske, 2024

Der er lyde overalt i vores liv. Der er bilernes brummen og der er cyklernes ringeklokker – der er mågernes skrig og solsortens sang – der e...